Over mij

Hallo!

Ik ben Silke Polhuijs, tekstschrijver begrijpelijke taal.

Na jaren van schrijven voor van alles en nog wat, weet ik nu wat ik het liefste doe. Namelijk: lekkere teksten schrijven, als tekstschrijver begrijpelijke taal. Bedrijven helpen hun boodschap over te brengen (hoewel, schrijven voor kinderen staat op een gedeelde eerste plek). Ik schrijf, redigeer, doe tekstcorrectie en geef workshops. 

Waarom ben ik tekstschrijver begrijpelijke taal?

Waarom vind ik begrijpelijke taal en taalniveau B1 zo interessant? Dat zit zo: ik vind het leuk om een ingewikkeld onderwerp begrijpelijk te maken voor iedereen. Want een makkelijke tekst leest toch het lekkerst? Ook vind ik het heerlijk om teksten te redigeren, en ze om te toveren tot eenvoudige stukken. Een uitdagende puzzel.

Met mijn werk als tekstschrijver begrijpelijke taal heb ik het doel iéder onderwerp begrijpelijk te maken voor welke Nederlander dan ook. En om  bedrijven en (semi)overheden te helpen hun boodschap over te brengen aan hun publiek. Lekker leesbare teksten, daar word ik gewoon heel enthousiast van.

Tekstschrijver begrijpelijke taal – het begin

Mijn eerste klus als begrijpelijke-teksten-schrijver deed ik bij de gemeente Zwolle. Ik redigeerde meer dan 150 van hun teksten, waarbij ik rekening hield met taalniveau B1. Een interessant project. Daarna hielp ik ook andere soorten organisaties met lekker leesbare teksten. Grote, maar ook kleine bedrijven. Bekijk mijn diensten en opdrachtgevers hier.

Mijn eerdere werkervaring

Met mijn andere bedrijf Vette Teksten schrijf ik teksten voor kinderen. Daarnaast heb ik van alles gedaan op het gebied van schrijven, social media en marketing. Je vindt het op mijn LinkedIn.

Taalniveau B1 teksten nodig? Tekstschrijver Silke Polhuijs schrijft begrijpelijke teksten op taalniveau B1

Download de gratis checklist

Wil jij ook begrijpelijke teksten schrijven? En kun je wel wat tips gebruiken? Een eenvoudige tekst schrijven kan namelijk best lastig zijn. Download daarom de gratis checklist die je de richtlijnen geeft voor eenvoudige teksten. Aan de slag!